maanantai 30. heinäkuuta 2012

Miehet ja hiukset

Keskustelupalstoja selaillessani oon jo aika useaankin otteeseen törmännyt tähän lauseeseen että "mies haluaa että mulla on pitkät hiukset, joten pitkänä pysyy" tai jotain vastaavaa. Tai että mies sanoo että ehdottomasti mielummin pitkät kuin lyhyet, mutta se nainen sitten toisaalta haluaisi kokeilla lyhyitä hiuksia, muttei (?) ehkä uskalla, koska mies ei halua.
Muuttuko miehen mielipide ja kuva naisesta, jos nainen kuitenkin toimii oman päänsä mukaan ja leikkaa lyhyet hiukset? Suhtautuuko mies naiseen eritavalla, kun hiukset ovat lyhyet? Vai tottuuko mies ajan kanssa ajatukseen tai ehkä hän huomaakin että ne lyhyet on sittenkin paremmat?
Itse en - vaikka olisi minkälainen mies - suostuisi pitämään sellaisia hiuksia kuin MIES HALUAA. Jos mies haluaisi mulle lyhyet hiukset (tähänkin on törmätty keskusteluissa) niin EN leikkaisi. Joku jossain keskustelussa sanoi että hänen miehensä haluaisi että ois lyhyet hiukset, on niin kaunista kun niska näkyy eikä ole hiuksia edessä...
Jos mun muruni haluaisi noin (sry, ei halua : D) niin hoitaisin asian niin että hiukset nutturalle niin kyllähän se niska silloinkin näkyy. Ja mulle kun ne lyhyet hiukset ei sovi niin mies saisi kyllä etsiä itselleen lyhythiuksisen naisen ihan muualta, jos sellaiset haluaa.
MUTTA, onneksi mun muru on tykästynyt näihin pitkiin hiuksiin. Hän kuuluu juuri sellaiseen kastiin, joka ajattelee varmaankin että lyhythiuksiset naiset on poikamaisia. Tai ei ne naiset ole, vaan ne hiukset tekee sen vaikutelman. Enkä oikein voi moittia häntä, jokaisella on oma mielipide ja lyhyet hiukset on kyllä hienot, JOS ne sopii kantajalleen ja kasvonpiirteisiin - mitä ne ei MUN kohdallani kyllä tee. Päin vastoin. 

Joskus kyllä leikin näillä hiuksilla peilin edessä. Esim. otan hiusten latvoista kiinni ja nostan niitä ylöspäin niin että näyttää kuin mulla ois semmonen puolipitkä polkka ja katon et miltä se nyt näyttäs sitten... mutta ei niin ei. Musta tulee vaan kamalamman näköiset, mitä lyhyemmät hiukset on. Jo edes se polkka saa mun pään näyttämään yli-isolta ja kaikki ei niin imartelevat piirteet kaksinkertaistuu... Huhhuh. En haluaisi näyttää siltä. Mulle ne pitkät hiukset - mitä pidemmät sen parempi - on vaan se oikea ratkaisu. 
Ja se on mun päätökseni. : ) Ei miehen eikä kenenkään muidenkaan. Vaan mun. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti