maanantai 10. syyskuuta 2012

Tällaista tänne!

Heips taas! Ja jälleen kerran - ja loputtomasti - pahoittelen tästä pitkästä vastaustauosta... en ole VIELÄKÄÄN saanut hankittua läppäriä - olosuhteiden yms. muiden asioiden takia. : ( Mutta enköhän sen saa tässä ihan 1-2 kuukauden sisällä hankittua niin sitten voin useammin jakaa tänne näitä postauksia. : )

Onneksi nyt kuitenkin on ilmaantunut loistava tilaisuus kirjotella tänne vähän useampikin teksti. Olen nimittäin koko "yön" täällä tänään kirjoittelemassa. Ja mulla onkin niin paljon kerrottavaa, etten ees tiiä mistä pitäis alottaa. Mutta jos alotetaan ihan tästä viikosta. : D

Mutta joo, tässä kuussa on tosiaan pitänyt niin kiirettä, että en oo oikeestaan ehtiny istumaankaan päivän aikana mihinkään muualle kun töihin tai koulun penkille. Kyllä, koulua tosiaan käyn (lukiota) ja lukukauden alku on omistettu pääosin äidinkielelle. Siitäkin syystä en pahemmin ehdi tänne kirjotella, kun on noita koulujuttuja niin paljon (kuun vaihteessa kolme koetta) joihin luen joka päivä, jo nyt. Joten kiirettä pitää.
Kokeista pitäisi vielä tänään tai huomenna tehdä muistiinpanot ja yhteenveto suullista koetta varten ja kirja pitäisi vielä lukea loppuun jajaja... huoh. Toivottavasti en saa stressiä tästä. : D Olen aika hyvä stressaamaan asioista ja se ei oo mikään hyvä homma...
Mutta eiköhän tämä ensi kuussa ala sujumaan ihan hyvin. : ) Tajusin taas kerran tässä ihan vähän aikaa sitten, että munkin varmaan kannattais ostaa kalenteri... mä oon nykyään niin mestari unohtamaan asioita (en oo onneks VIELÄ unohtanu mitään tärkeää, mutta se on varmasti vaan ajan kysymys). Sellaisen voisinkin hankkia tässä joskus. Tai sitten kun on jo liian myöhäistä ja olen oikeasti unohtanut jotain tärkeää... voevoe. 

Joo ja muuttokin oli ja meni. Sen pituinen se. Mutta aika paljon oleskelen silti täällä murun luona, en oo siis vielä saanu läheskään kaikkea sinne kämppään, mm. sänky puuttuu ja sen sellaista. Ruokapöydän, sohvan, TV-tason ja tämmöisiä juttuja sain sinne viime viikolla kotiinkuljetuksineen päivineen. Katsotaan jos saisin sen pesukoneen ja sängyn vaikkapa tällä viikolla niin voisin sinne pikku hiljaa kotiutuakin.
Ja äitikin soitteli tuossa viime viikolla ja ilmoitti olevansa tulossa käymään täällä tämän kuun lopussa! VOI TAIVAS! Viimeksi mä olin joskus joulun paikkeilla - viime vuonna - vanhempien luona ja sen jälkeen en ole siellä käynyt. Ja vanhemmat eivät siis koskaan oo käyneet täällä toisella puolella Suomea, minne mä olen muuttanut. ^^
Ja sitten seuraavana päivänä täältlä me lähdetään Joensuuhun viikoksi lomaa viettämään. : ) Kaksi päivää ois sillä viikolla koulua, mutta onneksi sain sovittua sen. Pelkäsin kuollakseni että tän kuukauden äikän kurssi menis ihan pieleen sen takia, kun mä oon nyt panostanutkin siihen niin paljon. Sitten kun palaan sieltä takaisin niin on loput kaksi koetta sitten sitä seuraavalla viikolla. Toivottavasti muistan ilmottautua seuraavan kurssin kokeisiin ennen sitä reissua. (Niin, se kalenteri...)

Tänään viimeistelin kurssisuunnitelman lukiolla - ennen tuntien alkua. Homman nimi on nyt siis se, että tämän vuoden kirin kamalasti, että voisin saada paperit ja kirjoitukset päätökseen vähän lyhyemmällä ajalla kuin kolmessa vuodessa. Eli jos otan kesäkursseja - niin kuin olen suunnitellut ottavani - pääsen kirjoittamaan jo 2,5 vuoden päästä! Ellen jo aikaisemminkin. SIIS JOS kaikki menee niin kuin pitääkin. Mihin en usko. IKINÄ ei pidä luottaa siihen että kaikki menee hyvin, koska ne eivät TAATUSTI mene hyvin. VÄHINTÄÄN YKSI asia menee pieleen. Ainakin näissä tällaisissa asioissa. : D
Mutta onneksi ei ole vielä mitään hätiä mitiä, 3 vuotta on aikaa. : )

Pelkään ja jännitän jo nyt kirjoituksia... kaikilla on niin suuret odotukset ja kaikkea... toivottavasti mä pärjään. ^^ Monilla kavereilla tuntuu olevan kummallisia ajatuksia ylioppilaspaperesta - siis ne jotka on samassa lukiossa, että joko liian suuret odotukset (aion saada 10 ällää!) tai että (ei ne numerot oo niin tärkeitä, kunhan sen lakin vaan saa).
Tottakai tässä alkaa miettimään, että mitä varten mä opiskelen? Miksi mä oon täällä? MIKSI mä panostan tähän? Oon tietty miettiny yliopistoa, mutta en tiedä... oon vielä ulalla. Ehkä mä joskus voisin. Mutta mä en uskalla sunnitella tollasia asioita JUST SEN takia kun ne sitten jotenkin muuttuu.
Esimerkkinä voisin käyttää nyt erästä tuttua, jonka kanssa meillä on aika lailla samanlainen vuosi suunnitelma lukiossa. Monta kertaa ihan hänen omasta suustaan olen kuullut että suunnitelma on tehty ja se on hyvä. No, koulua on nyt kulunut n. 2 viikkoa ja kurssisuunnitelma on uusittu noin 8 tai 9 kertaa.
Muutoksia tulee koko ajan. En ymmärrä.
Mutta ei se mitään, kukin tavallaan. En puutu siihen. : )

On se kyllä mukavaa kun koulussa on kaveri. Viime vuonna olin siellä ihan yksin. : ( Ei ketään. Kyllä siinä ihan jotain erilaista ja jotain mielekkyyttä tulee opiskeluun! Etenkin kun on sellainen kaveri joka ottaa opiskelun vakavasti eikä laiminlyö sitä - eikä houkuttele minuta pahoille teille. ^^ Khej khej.
Pitäis keittää kahvia. Pannullinen. Läksyt on vielä tekemättä, mutta en pysty keskittymään siihen. EN VIELÄ. Kohta. Joskus. Keskiviikkoon asti on aikaa. Huomenna voisin keskittyä lukemiseen ja kirjoitan huomenna myös ne muistiinpanot ja sitten ryöstän ne sivualueet kaverilta. Buhwah.
Ai niin ja murun siskon kanssa piti mennä kahville. Hups.

No. Tämä poikkesi nyt vähän aiheesta. : D Keitän kahvit. Ja sitten alan kirjoittamaan JA TÄLLÄ KERTAA IHAN AIHEESTA. Mutta tässä on nyt kirjoitustauon yhteenveto. : )
Tällaista tänne, mitäs sinne?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti